carlosthebodybuilder.blogg.se

Jag heter Carl är 17år, har tränat i nästan tre år och siktar på att tävla i Bodybuilding. Bloggen kommer handla om min kost,träning och utveckling.

Axel pass!

Kategori: Träning

Inte gjort något inlägg på två dagar nu men igår blev det vila och i tisdags marklyft, baksida lår och mage. Idag körde jag axlar, vader och HIT cardio och det gick rätt bra. 
Sittande militärpress 4set (2tyngre 2lättare)
Axelpress med hantlar 3set två tyngre ett lättare
Sidolyft med hantlar 4set 10x30 14x20 18x15 22x10 sedan dropset till först 14 sen 10
Sidolyft i kabel 3set 
Baksida axlar med hantlar 5set
Stående vadpress set1 30reps set2 20reps set3 15reps set4 10reps Körde även 10reps med enbart kroppsvikten efter varje set
Sittande vadpress set1 30reps set2 20reps set3 15reps set4 10reps
Vadpress i benpressen set1 30reps set2 20reps set3 15reps set4 10reps
 
Lite om vadträning: Vad är troligtvis min sämsta muskelgrupp som det även är hos många andra. Men en anledning till att folk jar svårt för vaderna att växa är att väldigt få tränar dom ordentligt. Många kör bara två till tre set vader i veckan vilket är aldelles för lite jag kör personligen vader två till tre gånger i veckan och kört tre övningar med minst fyra set per övning. En annan grej som många gör fel när det gäller vadträning är att de kör alldeles för tungt och ostrikt så de inte ens får till nån riktigt kontraktion i vaderna, därför kör jag ganska lätt med fullt fokus på kontakt. 
 
 
Kommentera inlägget här: