carlosthebodybuilder.blogg.se

Jag heter Carl är 17år, har tränat i nästan tre år och siktar på att tävla i Bodybuilding. Bloggen kommer handla om min kost,träning och utveckling.

Kvällsmat

Kategori: Allmänt

Nu ska jag dela med mig av ett tips för att göra dietmat lite bättre. Kvarg är något många dietande äter ofta till frukost eller kvällsmat, men jag och troligen de flesta andra tycker inte det är så jättegott och har svårt att äta det som det är. Detta tror jag många redan vet om men ett tips är att ta lite vatten i kvargen (ca 0.5dl till 250g kvarg om du vill mäta det) och rör om till det fått en bra konsistens, det blir helt annorlunda det smakar typ som youghurt inte alls lika syrligt och en bättre konsistens. Om du tillsätter en till två matskedar fun light (till 250g kvarg) blir det som fruktyoughurt, du kan även blanda med kanel. Innan jag går och lägger mig äter jag 250g kvarg och 25g jordnötsmör.
 
Kommentera inlägget här: